Współczesny przemysł rozrywkowy

Filmy już dawno temu skończyły być tylko filmami. Dzisiaj wokół większości produkcji filmowych rozwija się przemysł rozrywkowy, jakiego głównym celem jest zarobienie na filmowych sukcesach. Obecnie często zauważyć można, że film to jedynie dodatek do całego marketingowego przedsięwzięcia. Świetnym przykładem może tu być zrealizowany raptem trzy lata temu animowany serial My Little Pony. Jak się okazało, ta bajka powstała z myślą o dystrybucji serii zabawek, na fali popularności serialu chciano trochę zarobić na wszelakich gadżetach. Równolegle z wyświetlaniem filmu w wielu sklepach zaczęły się pojawiać odzież, książeczki i inne drobiazgi z charakterystyczną postacią jednorożca. Swoją część dołożyła również jedna z sieci barów szybkiej obsługi, gdzie zabawki z serialu dokładano do zestawów dla dzieci. Wszystko to, razem z odpowiednią promocją i reklamą spowodowało, że My Little Pony ze zwyczajnej dziecięcej kreskówki został elementem mechanizmu do zarabiania na tym. W którymś momencie w sposób oficjalny przedstawiono ten zarzut, co o dziwo stało się powodem jeszcze większej popularności My Little Pony.